Live Tomorrow


blogresponse!

har skaffat blogresponse, så fråga bara på nu! vill ha måååånga frågor. ;)
det jag markerat med rött är det jag tycker att ni ska klicka på haha.


min profilbild är mig när jag var liten. ♥


Min stil...


HOW TO: Kräm ögonskugga!


tänkte köra igång med "how to" inlägg som jag berättade för er i frågestunden.
det funkar helt enkelt så att jag visar er hur man kan göra olika saker hemma. t ex läppglans, mobilskal, paletter, rouge osv. Hope you like it!
_____________________________________________________________

Idag tänkte jag visa hur man kan göra ett eget läppglans!

Du behöver:
- Vaselin
- Olika ögonskuggor/rouge så du kan blanda ihop snygga färger till läppglanset.
- Ett ljus
- En liten burk

Gör såhär:
ta en klick vaselin och lägg i något som tål värme. tex en liten ljusstake eller metallkopp.
blanda i krossad ögonskugga, rör om, kanske lägger i mer ögonskugga osv. tills du får önskad nyans.
håll det över ett ljus, så det smälter helt. läääääänge. det gäller att ha tålamod.
ställ sedan in det i kylen så det stelnar.
efter det lägger du i det i en annan burk.

sedan har du ett färdigt läppglans att använda!
___________________________________________________

Hoppas verkligen ni tyckte om denna typen utav inlägg, och att ni vill se mer utav det.
Kram


Svar på frågorna till frågestunden

Rider du?
inte just nu, gjorde när jag var liten. ska faktiskt börja rida imon!
 
 
jag när jag var liten.

Kan inte du göra en tag, då du säger vilka produkter du gillar. Två maskaror, två body lotions..osv?
tyvärr, nej. det skulle ta ÅR för mig att säga det. lite för komplicerat, liksom. 

Bor du i Småland?
nej.

Hur gammal är du?
11 år.

Vilken är den bästa maskaran du testat, som är ganska billig?
Build up-mascara Extra volume - IsaDora

Vet du någonstans som man kan köpa billigt smink, som inte är på internet?
maxi och börjes har smink, för inte så höga priser faktiskt! 

Har du långt till skolan?
jag bor väldigt nära, det tar ca 2 minuter att åka buss.

Har du någon annan hobby än sminket?
hobby o hobby, men gillar att sjunga, fotografera och jaga.

Kan du göra en uppdaterad "My morning"?
kommer skriva i ett inlägg hur min morgon är. jag är mestadels på nedervåningen på morgonen, och har bara en webkamera där uppe, så det blir lite svårt att göra en video.

Vad heter din bästis?
Tilde

Kan du göra en video på hur man gör något smink?
tror tyvärr inte det. men kan ha "how to" inlägg som jag har på bloggen då & då!

Favorit färg?
alla färger, haha.

Kan du lägga upp dagens outfit eller videos?
eftersom jag oftast klär mig så enkelt till skolan så anser jag att det är lite tråkigt.. så tyvärr... 

Vad heter du i efternamn? (du kanske inte vill berätta det?)
det säger jag inte.

När fyller du år?
1 december.

Favorit affär?
Kicks o KappAhl

Favorit plagg?
koftor, äääälskar det. så enkelt men så fint!

Om du bara fick välja 2 sminkprodukter att ha i hela livet, vad skulle det då vara?
dom klassiska - concealer och maskara.

Vilka bloggar följer du?
beautyfreaks.blogg.se
allisi.blogg.se (min fina kusin)
jobilder.blogg.se (min kompis)
dejanapasic.blogg.se
louisestyle.webblogg.se
misslisibell.se

Tjockt eller tunt hår?
jag personligen tycker om tjockt hår, men tunt är absolut inte fult!

Använder du body lotion? isf vilket märke, och varför gillar du den?
jag använder en body lotion från ett kit som heter "So...? kiss me". den luktar jättegott (jätte sött, som är min favorit doft på t ex parfymer), kletar sig inte, återfukar jättebra och håller väldigt länge.

Kan du tipsa om några produkter som du tycker är ett "måste" till nybörjare?
Det jag tycker att man "ska" ha i sminkväskan är: concealer, puder, rouge, maskara, svart kajal, ögonskugga i valfri färg och läppglans. IsaDora är ett jättebra nybörjar-märke!

Hur kom du in på smink?
nätet, Youtube.

Favorit sminkmärke?
Maybelline new york, Lumene och IsaDora. 

Är dina föräldrar skilda?
ja.

Har du bara ett syskon?
ja.

Bäst med att ha blogg?
att kunna ha kontakt med er och skriva av sig!

Finaste någon sagt till dig?
vet verkligen inte, men jag gillar när jag får komplimanger för att jag är väldigt trevlig att prata med.

Bästa sången eller bandet?
lyssnar inte på nåt band direkt, men Veronica Maggio och Avril Lavigne är bra. Mina favoritlåtar JUST NU är Satan i gatan - veronica och  Smile - avril. 

Favorit maträtt?
allt möjligt, gillar det mesta! men kroppkakor är väldigt gott.

Hur går det med ditt hål i örat, som du tagit längst upp?
fick tyvärr ta ut det och låta det växa igen. :c det blev så inflammerat så var tvungen. är verkligen besviken över det, men men. 

Spelar du något instrument?
nej. 

Favorit godis?
CHOKLAD.

Har du tagit bort neabeautyinaa? 
nej, det har jag inte. konstigt att du inte kommer in på den!

Har du prövat löshår?
nej, men skulle vilja. 

Gillar du smycken?
absolut.

Har du pojkvän?
nope.

Vad gav du din bror i julklapp? Blev han glad?
i julklapp gav bara hela familjen honom. men i present fick han en actionfigur av mig, och blev jätteglad!

Har du nåt tips för att täcka jobbiga finnar/sår?
inget speciellt. använd en bra concealer och var noga med mycket puder efteråt.

Hur tvättar man sina sminkborstar?
det är olika, men jag använder schampo och balsam. det är superenkelt.

Hur mycket pengar kan du lägga på en ögonbrynspenna med borste på?
HÖGST 95 :-

Har du någon rekommendation på en ögonbrynspenna som är bra?
Lumenes är jättebra. 

Vilka sajter brukar du vara inne på?
blogg.se , bloggarna jag läser, youtube, facebook och gosupermodel.

Vad är viktigast?: fint smink eller fin frisyr?
fin frisyr.

Har du någon spelkonsoll? t ex wii?
nä, tyvärr säger jag bara!

Kan du göra någon oseriös sminkning?
nej, det är inte riktigt mig grej.

Kan du lägga upp en bild på din hund?
nästa gång jag kommer till pappa, påminn mig. på fredag åker jag till pappa.

Hur känner du Linnea/nea?
vi känner varandra på nätet!

Vilken sminkning hade du på nyår?
jag hade väldigt enkelt. bara eyeliner och läppstift, typ. 

Var kommer din ögonskugga från din odramatiska nyårs sminkning ifrån?
Lovie. finns på t ex ÖB.

Varför är alltid dina videos kortare än 15 minuter?
kan inte ladda upp längre på YouTube.

Vad tyckte du var bäst i sminkkalendern?
läppstiften, tror jag. eller solpudret.

När började du blogga?
2009, om jag inte minns fel.

När började du sminka dig?
det vet jag inte..

Vart brukar du köpa dina kläder?
jag får mest utav några jag känner, men annars på lindex typ... som sagt inte ofta som jag själv handlar.

Hur många läsare har du om dan?
ca 20-30 på denna bloggen.

Gillar du Justin Bieber? motivera!
ja, eftersom han sjunger sjukt bra och verkar vara en trevlig person.

Hur brukar du sminka dig i skolan?
solpuder, rouge, svart kajal i vattenlinjen och lite under ögat, lila skimrig ögonskugga, maskara och lypsyl.

Varför började du blogga?
för jag också ville testa, helt enkelt. läste ju andras bloggar redan då.

Kan du göra en hår rutin video? och kanske någon annan rutin video?
jag har ingen speciell hårrutin, och jag kommer göra ett inlägg om min morgon innan skolan.

Hår eller smink?
roligast: smink, viktigast: hår

Loreal eller max factor?
loreal. gillar inte max factor.

Ögonskugga eller eyeliner?
ögonskugga!

Eyeliner eller kajal? 
kajal.

Har du lika många läsare här som på elinasbeautyblogg?
nej, gud nej! här har jag som högst 30. på elinasbeautyblogg hade jag ungefär 200.. så.. rätt stor skillnad haha.

Har ni snö hos er?
japp. men när du skrev frågan, nej.

Kan du göra en sminkvideo för nybörjare?
okidoki. tack för tipset.

Har du slutat blogga på beautyxtwo?
man kan säga att jag tagit en paus där, men inte slutat helt.

Känner du personerna du har bloggar tsm med?
inte i IRL.

Går du i en stor skola?
nej, verkligen inte. därför är jag jättenervös till när jag ska byta till en jättestor skola.
____________________________________________________________________________

PUUUUUUH! det där var GRYMT jobbigt. har hållt på i en timme bara med detta inlägget.
men nu äntligen är det klart.

här får ni frågestunden! ursäkta att den blev så försenad, och att det inte blev i video...

tack så mycket föär alla fina komplimanger jag fått, ni är så underbara. ♥ 

(vissa frågor svarade jag inte på, då jag inte ville eller kunde svara på dom)

kram


Psst!

frågestundsvideorna håller på att laddas upp, det blev 3 delar. och sålänge det inte krånglar med att ladda upp så kommer videorna idag.


 
lite gullig bild på mig när jag var liten.


UPDATE: Jag är verkligen jätteledsen, men lyckades inte att ladda upp den! that's it. nu skickar jag frågestunden till er i ett inlägg. börjar nu. hoppas det inte gör så mycket 


"Nattens väg"

ni måste bara kolla in denna jättefina bilden som min kompis Joel tagit! visst är han duktig? :) 
länk: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2558639.htm

jag tror också att han skulle bli jätteglad om ni kommenterade, eller åtminstonde läste hans nya blogg: jobilder.blogg.se

Min kommande mobil

äääääntligen ska jag få en ny mobil. det blir en sony ericson Xperia x10, dock får jag köpa den sjukt billigt (1500:- ) av min "låtsaspappa". inom 2 veckor kanske kommer jag få den, läängta! ♥
 


en bild från google


Favorit plagg

Mitt favoritplagg just nu som jag själv äger är denna snyggingen från GinaTricot! Jag älskar verkligen stickade tröjor just nu, och just denna har jag använt flitigt. Stickningen i den är så himla fin!



Jag tycker mest om den tillsammans med ett par jeans och ett långt halsband. Ett trick som jag också brukar gilla med stickade tröjor är att kavla upp dom på armarna, ungefär till armbågarna. Då blir det helt klockrent ihop med ett långt halsband :)

Svar på en läsarfråga

Är detta din nya, officiela blogg? Blir förvirrad.. :c

Svar: Detta är min personliga blogg. Detta är typ den enda bloggen jag kan skriva på för tillfället, eftersom på dom andra bloggarna måste jag ha bilder till inläggen (det är nästan ett måste med beauty. Men om ni har några tips på vad man kan skriva utan bilder så ge mig gärna dom på denna bloggen!). Och när jag skriver inlägg till denna bloggen sitter jag inte vid min egna dator, då det inte gör att göra någonting med min dator typ...  Hoppas du förstår nu! :) Kram


Be yourself



Mina egna bästa videotips

Tänkte ge er lite tips på hur man kan göra en video på bästa sätt (enligt mig). Alltså när man ska prata i en video. Detta är mina egna personliga knep, men om någon tycker om dom och kanske skulle tänka mer på dom i sina videor skulle jag bli superglad!

Men istället för att babbla så ska jag nog börja, så let's get started!
_______________________________________________________________________

♥ Titta in i kameran så mycket du kan när du pratar. För om man gör det får tittade mer känsla utav att videon är ägnad åt en. Man känner att man är mer med i videon, och man förstår oftast mycket bättre. Tänk er själva om man pratar med dig, men inte tittar i dina ögon. Det känns ganska konstigt, kan jag tycka.

♥ Prata så högt och tydligt du kan. Det blir väldigt jobbigt för den som tittar om man knappt hör vad du säger. Detta är dock väldigt självklart kan jag tycka, men tänkte ta upp det ändå.

♥ Ha så bra ljus du kan när du ska spela in. Oftast blir videon väldigt tråkig om det är väldigt mörkt, men om det är för ljust så du typ blir vit så är det också lika tråkigt. Försök få något mitt i mellan. Detta är egentligen mycket viktigare än man tror.

♥ Detta är jag själv väldigt dålig på, men tänkte ändå ta upp det. Försök planera innan videon vad det är du ska säga, så det inte blir "eh...." "mm...." "och...eh..." "vad var det nu jag skulle säga...?". Det är rätt jobbigt för tittare, men ändå lite kul kan jag tycka haha!

♥ Om du ska visa en sak i videon, så försök att ha det framme. Så du inte behöver gå ifrån kameran för att hämta saker osv. OM du inte har ett redigeringsprogram så du sedan kan klippa bort när du går därifrån. Dock kan jag tycka det är rätt jobbigt att behöva titta igenom en hel video, för att leta upp tillfällen då man ska klippa bort lite. Så det är ändå en bra rekommendation i vilket fall som helst.

_______________________________________________________________________

Detta var mina egna bästa tips till er när ni ska göra en video.
Hoppas ni lärde er någonting, och lycka till med era videor!


NY BLOGGDESIGN!



Jag har iaf fixat designen på bloggen ikväll. Måste ha hållt på i minst 2-3 timmar med den, men nu är jag sjukt nöjd faktiskt! Vad tycker ni om den? Hiss/diss?


VIKTIGT


Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt, förlåt...
Att jag inte skrivit ELLER kommit in med frågestunden! Min dator har krånglat så jäkla mycket att jag knappt kunnat komma in på bloggen. Och jag har spelat in frågestunden, och har försökt ladda upp den flera gånger.
Jag är verkligen skitledsen, och har ingen aning när jag kan ladda upp den. Men jag har iaf spelat in den, så ni vet.

PS! det är GIVETVIS likadant med "allt mitt smink".

RSS 2.0