gå till byn




hellu
idag ska jag och min bästa bästaste vän tilde gå in till byn en stund och bara prata, prata o prata. vi har varit hela dan, så denna dagen för mig har tillbringats med min fina tilde! hoppas ni också haft en bra dag, så hörs vi när vi hörs. kram! ♥

nya ridbyxor


har nyss kommit hem från ridningen, har bara redigerat denna bilden, bytt om till onepiece och tagit på mig mysiga tofflor. ska äta strax, men tänkte hinna detta inlägget. i förgår fixade jag ridbyxor, kändes lite segt att rida i mysbyxor. dom är inte direkt sprillans nya, utan dom låg i mitt rum hemma hos pappa. perfekt! dom är jättesköna, och passar. :) nåt mer finns inte att säga, mer än att ni får ha en trevlig kväll. kram! ♥


haul från ikea


en ny lampa till mitt rum, endast 50 kr!


en jättepraktiskt "behållare" man har på väggen. den är inte till för tidningar vad jag vet, men jag använder den till det. funkar super. denna köpte egentligen min pappa från början, men sen så var han så snäll och gav den till mig när vi kom på att jag också behövde en sån här. om jag inte minns fel kostade den antingen 10 eller 20 kr!


en burk. köpte egentligen 3 såna, men eftersom pappa gav mig tidningsbehållaren, så fick pappa 2 såna här utav mig eftersom han tyckte att dom verkade så praktiska (det är dom också). 5 eller 10 kronor!


3 saxar, väldigt bra att ha. 5 kronor, tror jag!


bestickslåda, men jag kommer använda den till att ha smink i istället. 5 kr!


2 doftljus. den ena luktar vanilj,och den andra bär. båda luktars himmelskt! vaniljljuset har jag redan ett hemma, men eftersom det luktade så gott så köpte jag ett till. och det röda med bärdoft luktar oerhört mysigt! dom här 2 kostade nog 10 kr st, om jag inte är helt ute och cyklar...

__________________________________________________________

det var allt. jag köpte inte sådär jättemycket, men lite  blev det. vi köpte ju mer därinne, men detta var det jag köpte.

kram alla ♥


ikea


hejhej på er!
idag ska jag till Ikea, vi ska kolla på lite kök som man kan ha i en stuga som vi renoverar just nu.
jag ska ha med mig lite pengar också, så tror jag en sålänge, efter att tittat på ikeas hemsida, att jag ska köpa en ny taklampa till mitt rum (den jag har just nu gör hela rummet rosa... får ångest varje gång jag ser den) och kanske ett tidningsställ att ha på väggen. jag har så många tidningar över hela rummet, så det skulle sitta fint..

om jag köper någonting idag så kommer det bilder!


SOLLJUS!



äntligen händer det jag längtat så mycket efter!!: SOLLJUS! och dessutom....8 grader. WOAH!

äntligen kan man vara ute i kofta, utan jacka. dom säger ju att det blir en kort vinter i år, och att våren redan börjar komma. tänk er, snart är det sommar igen.. mm...

..dröm er bort när ni är ute barfota med shorts, solkrämen i hand och bara är ute och njuter utav solen..

nytt


handkräm och läppbalsam.


läppbalsamet på närmare håll.
 

handkrämen närmare.

_________________________________________

båda produkterna är från Elw - apoteksgruppen, och änsålänge (köpte dom i förrgår) tycker jag att dom funkar super. en recension kommer när jag testat dom lite mer!

har ritat





har ritat häromdan. jag kan göra den noggrannare, men mhmm.. har ingen lust att ändra den, är hyffsat nöjd för en gångs skull. en sån här ljusstake har vi hemma, så tog inspiration från den.

tyckte att "tänd ett ljus och låt det brinna" passade perfekt till denna teckningen, eller vad tycker ni?   

gekås i ullared


i looooooooove gekås i ullared! världens bästa affär helt enkelt
jag har bara varit där en gång i hela mitt liv en sålänge, och det var med min bästis. men nu i april ska vi åka dit igen, wihooo! jag älskar att det finns så mycket, med så bra kvalité men ändå med väldigt låga priser. jag råder er alla att åka dit nån gång, det är super


min burk där jag sparar pengar till ullared. än sålänge bara 100 kronor, haha....


VLOG: pratar om ridningen!

jag nämnde ju i frågestunden att jag har börjat rida lite grann igen, och här får ni veta mer om det :)



UPDATE: kan inte spänna sadelgjorden hårdare, hästen lär inte må bra då. vi ska byta sadelgjord, denna glider lite.

Bloggarna från bloggbytet!

blogg: www.liinnlinnzan.devote.se

youtube kanal: thejonnnna

blogg: http://mikapikaa.blogg.se

blogg: http://tanjapanja.devote.se/

ETT STORT GRATTIS TILL ER! ♥


BLOGGBYTEN

En gång för alla tänkte jag göra det som jag vägrat förut - nämligen bloggbyte.

Om du har en blogg (eller YouTube kanal) som du vill tipsa om, skriv det i en kommentar här!
Imorgon kommer jag lägga upp alla som skickat länkar i kommentarer till detta inlägget, i ett nytt inlägg.

Fast om jag tar med din blogg, vill jag gärna att du ska skriva länken till min blogg i din blogg. :)
hänger ni med?

om ni inte förstår kan ni mejla mig på YouTube (MakeUpss är mitt användarnamn där).

OBS! du kan inte ha både YouTube kanal och blogg, utan du måste välja en utav dom.
UPDATE: Ingen kan skriva sin blogg nu, tiden är slut och inlägget har redan gjorts.
Kram!


fråga på blogresponse: enkel men dramatisk discosminking!



enjoy ♥

mini, mini haul


melodifestivalen igårkväll



hoppas verkligen ni såg melodifestivalen igårkväll, för annars har ni missat nåt. ;)
har längtat så sjukt mycket till första uttagningen, och gud vad jag älskar gina som programledare. hon är så bäst :D

jag hejade på Loreen med "euphoria" (eller hur det nu stavas..). OCH HON KOM TILL GLOBEN. blev grymt glad när hon kom direkt till final. :)

vilka hejade ni på? blev ni nöjda med hur det gick?



Dagens



Såhär ser dagens ut. Fläta, uppsatt lugg och stora glasögon.
Jag själv stortrivs i denna looken, och detta har numera blivit min vardagsfrisyr.
Jag visade inte kläderna, eftersom jag ändå bara har ett par mjukisbyxor och T-shirt.
__________________________

Ursäkta för den dåliga uppdateringen, har bara ingenting att skriva om!


All this way


Tidsinställt

detta är ett tidsinställt inlägg.
just nu när detta inlägg publiceras sitter jag på bussen påväg till skolan, vi ska åka skridskor idag i skolan. längtar, kan dock inte åka skridskor.. lol. vi ska åka på den nya isbanan utomhus i Ronneby. :)

hoppas ni får en bra dag, kram! 


RSS 2.0